Forum  Strona Główna



 

Skrzynia biegów, problem

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Strona Główna -> Komar
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BoNes




Dołączył: 18 Kwi 2010
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: Białystok

PostWysłany: Pią 21:24, 07 Maj 2010    Temat postu: Skrzynia biegów, problem

Witam
Mam problem z kołem zębatym co się trzyma na śrubie i która jest przykręcana do karteru, mi pasuje że tam nigdzie nie powinno być podkładki (mam taką jakby wyjeżdżona "dziurę" w karterze, co jest spowodowane nie dokręceniem nakrętki i cała śruba się kręciła zamiast samej zębatki na śrubie) i właśnie z tego powodu muszę dać podkładkę, ale oryginalnie na moje oko tam nic nie powinno być, choć na schemacie są aż 2 podkładki.
Druga sprawa to łożysko wałka biegów, te pod zębatką zdawczą.
Powinno być tak : koło zębate > łożysko > tulejka > zębatka zdawcza > nakrętka i tu pojawia się problem, jak sobie tak patrzyłem to wygląda na to że jak dobije łożysko do końca to zblokuje koło zębate choć powinno się zatrzymać na wałku.
Jeszcze jedna sprawa. Na moje oko wał jest krzywy, widać że przeciwwagi nie są równe względem siebie (jedna wyprzedza drugą o jakieś 2mm), zawiozłem wał do warsztatu i mówili że jest prosty, to jest normalne ? no i te pasowanie łożysk... które trzeba wciskać na prasie, ahhhh
Pozdrawiam BoNes.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tom
Administrator



Dołączył: 26 Lip 2005
Posty: 590
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rotmanka 10km od Gdańska

PostWysłany: Pią 23:20, 07 Maj 2010    Temat postu:

cieżarki moga być nierówno. Ważne aby wyważenie było dobre. Jak sprawdzali i mówili ze jest ok to jest ok. Co do łożyska i zblokowania koła.. Kiedyś kupiłem niby oryginalny wałek zdawczy do Rometa Charta. Nowy oryginalny a okazał się inny. Za mało jakby był stoczony. Nie wiem czy dobrze zrozumiałem z czym masz problem. W romecie 023 też kiedyś miałem podobny problem. Zobacz może wałek zdawczy jest inny?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BoNes




Dołączył: 18 Kwi 2010
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: Białystok

PostWysłany: Sob 18:49, 08 Maj 2010    Temat postu:

Silnik to S38... w komarach innych nie było. Wszystko w 100% oryginał.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
GhoustDragon




Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Zawiercie/SZA/

PostWysłany: Sob 23:24, 08 Maj 2010    Temat postu:


BoNes napisał:
Silnik to S38... w komarach innych nie było. Wszystko w 100% oryginał.


No nie tak do końca...
W Komarach stosowano silniki typu: S-38; S-38B; S-38B4; S-38ZB4; S-38SH... Typoszereg ten sam, ale różniły się niuansami...
A co najważniejsze w pierwszych modelach Komara stosowano silniki SM2.

Co do zębatki zdawczej to powinien być jeszcze simmering...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BoNes




Dołączył: 18 Kwi 2010
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: Białystok

PostWysłany: Pon 8:15, 10 Maj 2010    Temat postu:

Nie no wiem, ale mam wszystko pozakładane i tak jakby brakuje 1mm żeby zębatkę docisnąć. Może śruba dam rade dokręcić.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Strona Główna -> Komar Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
deox v1.2 // Theme created by Sopel & Download

Regulamin