Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
BoNes
Dołączył: 18 Kwi 2010
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/5 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Pią 21:24, 07 Maj 2010 Temat postu: Skrzynia biegów, problem |
|
|
Witam
Mam problem z kołem zębatym co się trzyma na śrubie i która jest przykręcana do karteru, mi pasuje że tam nigdzie nie powinno być podkładki (mam taką jakby wyjeżdżona "dziurę" w karterze, co jest spowodowane nie dokręceniem nakrętki i cała śruba się kręciła zamiast samej zębatki na śrubie) i właśnie z tego powodu muszę dać podkładkę, ale oryginalnie na moje oko tam nic nie powinno być, choć na schemacie są aż 2 podkładki.
Druga sprawa to łożysko wałka biegów, te pod zębatką zdawczą.
Powinno być tak : koło zębate > łożysko > tulejka > zębatka zdawcza > nakrętka i tu pojawia się problem, jak sobie tak patrzyłem to wygląda na to że jak dobije łożysko do końca to zblokuje koło zębate choć powinno się zatrzymać na wałku.
Jeszcze jedna sprawa. Na moje oko wał jest krzywy, widać że przeciwwagi nie są równe względem siebie (jedna wyprzedza drugą o jakieś 2mm), zawiozłem wał do warsztatu i mówili że jest prosty, to jest normalne ? no i te pasowanie łożysk... które trzeba wciskać na prasie, ahhhh
Pozdrawiam BoNes.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Tom
Administrator
Dołączył: 26 Lip 2005
Posty: 590
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rotmanka 10km od Gdańska
|
Wysłany: Pią 23:20, 07 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
cieżarki moga być nierówno. Ważne aby wyważenie było dobre. Jak sprawdzali i mówili ze jest ok to jest ok. Co do łożyska i zblokowania koła.. Kiedyś kupiłem niby oryginalny wałek zdawczy do Rometa Charta. Nowy oryginalny a okazał się inny. Za mało jakby był stoczony. Nie wiem czy dobrze zrozumiałem z czym masz problem. W romecie 023 też kiedyś miałem podobny problem. Zobacz może wałek zdawczy jest inny?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
BoNes
Dołączył: 18 Kwi 2010
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/5 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Sob 18:49, 08 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Silnik to S38... w komarach innych nie było. Wszystko w 100% oryginał.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
GhoustDragon
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Zawiercie/SZA/
|
Wysłany: Sob 23:24, 08 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
BoNes napisał: | Silnik to S38... w komarach innych nie było. Wszystko w 100% oryginał. |
No nie tak do końca...
W Komarach stosowano silniki typu: S-38; S-38B; S-38B4; S-38ZB4; S-38SH... Typoszereg ten sam, ale różniły się niuansami...
A co najważniejsze w pierwszych modelach Komara stosowano silniki SM2.
Co do zębatki zdawczej to powinien być jeszcze simmering...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
BoNes
Dołączył: 18 Kwi 2010
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/5 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Pon 8:15, 10 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Nie no wiem, ale mam wszystko pozakładane i tak jakby brakuje 1mm żeby zębatkę docisnąć. Może śruba dam rade dokręcić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |