Forum  Strona Główna



 

Komar 2320 1966r.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Strona Główna -> Komar
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Hubson




Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 19:33, 24 Maj 2010    Temat postu: Komar 2320 1966r.

Witam mam kilka pytań dotyczących tego komarka (2320 rocznik '66):
1. Jakie miał oryginalne opony (rozmiar) ?
2. Jak jest w środku złożone koło (koronka czy śruty na smarze) ?
3. Jak jest zbudowana ośka ?
4. Jak się zakłada miseczki na ośkę ?
5.Czym najlepiej wypolerować aluminium , a konkretnie chodzi mi o dekiel od silnika (na błysk !)
6. Z czego są zrobione tulejki pod zaciskami na kierownicy ? (jakie tworzywo)

A teraz z innej beczki:
Kto ma do sprzedania oryginalną blachę (osłonę gaźnikową) z otworem bliżej środka oraz tulejki te pod zaciskami na kierownicy ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
GhoustDragon




Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Zawiercie/SZA/

PostWysłany: Wto 20:33, 25 Maj 2010    Temat postu: Re: Komar 2320 1966r.


Hubson napisał:
Witam mam kilka pytań dotyczących tego komarka (2320 rocznik '66):
1. Jakie miał oryginalne opony (rozmiar) ?

Kola:

Niewymienne o średnicy obręczy 23". Ogumienie 2,125-23. Ciśnienie powietrza przód 1,75, tył 2,25 bar.



Hubson napisał:
2. Jak jest w środku złożone koło (koronka czy śruty na smarze) ??

Jak we wszystkich Komarach kulki na smarze... można zastąpić łożyskami krytymi pompy wodnej od Skody 105(o ile dobrze pamiętam 6203)


Hubson napisał:
3. Jak jest zbudowana ośka ??

Ze stali... Jaśniej proszę....


Hubson napisał:
4. Jak się zakłada miseczki na ośkę ??

Jak powyżej...


Hubson napisał:
5.Czym najlepiej wypolerować aluminium , a konkretnie chodzi mi o dekiel od silnika (na błysk !)?


Specyfików jest wiele... Najlepiej drobny papier ścierny(wodny dla wygładzenia rys), potem pasta polerska(polecam SONAX do polerowania chromu i aluminium) i filc - na małych obrotach, żeby nie "przepalić", a na koniec fajne efekty daje staliwo(wata stalowa do czyszczenia i wygładzania drewna i m drobniejsza tym lepsza)...


Hubson napisał:
6. Z czego są zrobione tulejki pod zaciskami na kierownicy ? (jakie tworzywo)?

Jaśniej... o które "tulejki" dokładnie Ci chodzi bo nie ogarniam...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez GhoustDragon dnia Wto 20:36, 25 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hubson




Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 21:45, 26 Maj 2010    Temat postu:

Dzieki za wszystkie odpowiedzi teraz pisze jasniej:
w oskach sa nabite miseczki w ktore daje sie sruty na smarze i zatyka sie je takimi cienszymi miseczkami (oslonkami, blaszkami). Blaszki te maja dwie rozne strony i interesuje mnie ktora strona je zalozyc bo wydaje mi sie ze z jednej strony kola mialem inaczej zalozona niz z drugiej i nie wiem czy tak ma byc czy przez pomylke zostala zle zalozona.
Sprawa tulejek pod kierownice - jest kierownica na ktorej sa zaciski i pod zaciskami powinny byc tulejki (takie troszke w ksztalcie stozka) czyli jest rama, tulejka,zacis i kierownica. U mnie byly zalozone jakies zastepcze nakretki i chyba bede musial wytoczyc takie oryginalne ale nie wiem jakie sa wymiary wiec jakby ktos mogl pomierzyc to bede wdzieczny.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
GhoustDragon




Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Zawiercie/SZA/

PostWysłany: Czw 22:01, 27 Maj 2010    Temat postu:


Hubson napisał:
w oskach sa nabite miseczki w ktore daje sie sruty na smarze i zatyka sie je takimi cienszymi miseczkami (oslonkami, blaszkami). Blaszki te maja dwie rozne strony i interesuje mnie ktora strona je zalozyc bo wydaje mi sie ze z jednej strony kola mialem inaczej zalozona niz z drugiej i nie wiem czy tak ma byc czy przez pomylke zostala zle zalozona.


Jak sam napisałeś te "zatyczki" mają kształt miseczek, więc prawdopodobnie zakłada się je tą "głębszą" stroną do wewnątrz...
Zresztą tu masz rozrysowane jak to poskładać:
[link widoczny dla zalogowanych]

Co do miseczek w które wkłada się kulki to nie są one nabite na oś tylko osadzone w piaście Laughing


Hubson napisał:
Sprawa tulejek pod kierownice - jest kierownica na ktorej sa zaciski i pod zaciskami powinny byc tulejki (takie troszke w ksztalcie stozka) czyli jest rama, tulejka,zacis i kierownica. U mnie byly zalozone jakies zastepcze nakretki i chyba bede musial wytoczyc takie oryginalne ale nie wiem jakie sa wymiary wiec jakby ktos mogl pomierzyc to bede wdzieczny.


Tu masz rysunek:
[link widoczny dla zalogowanych]

Co do tych tulejek(oznaczone 4 na rysunku) to napewno przechodzi przez nie śruba M10 którą mocujesz kierownicę(M10X1), więc wymiar wewnętrzny już mamy. Niestety w Sporcie którego posiadam tych tulejek nie ma więc pozostałych wymiarów nie podam...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez GhoustDragon dnia Czw 22:01, 27 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hubson




Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 22:31, 27 Maj 2010    Temat postu:

dzieki za odpowiedzi
moze ma ktos do sprzedania takie tulejki pod kierownice i jeszcze oslony gaznika. jesli tak chetnie kupie
dzuiakuje i pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Strona Główna -> Komar Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
deox v1.2 // Theme created by Sopel & Download

Regulamin