Forum  Strona Główna



 

Potrzebna pomoc przy ocenie ustawienia wału

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Strona Główna -> WSK
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
suriel




Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 18:24, 14 Lip 2009    Temat postu: Potrzebna pomoc przy ocenie ustawienia wału

Witam. Posiadam WSK 125 i nie bardzo mogę ustawić zapłon. POdejrzewam ze obrócił się prawy czop wału. I teraz pytanie czy jeśli ściagnę pokrywę od magneta i ustawie tłok w GMP to właściwe będzie jeśli miejsce na klin będzie skierowane centralnie do dołu? Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tom
Administrator



Dołączył: 26 Lip 2005
Posty: 590
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rotmanka 10km od Gdańska

PostWysłany: Wto 21:31, 14 Lip 2009    Temat postu:

z tego co Pamietam to nie. Powinno byc jakos pod kątem 45 stopni ku górze. Ale mówie tylko mnie sie tak wydaje bo nie mam już wsk i nie mam jak sprawdzic. ogolnie jezeli sie wał przestawia to powinien sie blokowac. Jezeli sie kręci znaczy ze jest prosto ustawiony. No chyba ze skecił sie na czopie (zkręcił w takim sensie jak ukręcił czyli zgioł sie czop skrętnie w którąs strone)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
suriel




Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 1:31, 15 Lip 2009    Temat postu:

To moze być problem z tego co piszesz bo jeśli faktycznie tak powinno być to mam prawy czop wału skrętnie ostro przesunięty względem tego co powinno być hmmm chyba bede musiał zawieźć wiesie do fachowca... w każdym razie dzięki za pomoc

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tom
Administrator



Dołączył: 26 Lip 2005
Posty: 590
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rotmanka 10km od Gdańska

PostWysłany: Śro 6:17, 15 Lip 2009    Temat postu:

ooo Zobacz tutaj [link widoczny dla zalogowanych] . Wygląda ze wszytko masz ok. Wski 125 tak mają.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
suriel




Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 10:17, 15 Lip 2009    Temat postu:

No tak czyli wał byłby ok. To już w tym momencie nie wiem co jest nie tak. Problem tkwi w tym że przy maksymalnym przesunięciu statora iskrownika w celu przyspieszenia zapłonu i tak zapłon jest za późny. Czym moze to być spowodowane? Dodam ze iskrownik (platynki) są nowe współczesne zamienniki, magneta testowałem 2 i na obydwu problem występuje co niweluje szanse zjechanej krzywki, klinu mi nie ścięło na 100% Jakieś pomysły?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tom
Administrator



Dołączył: 26 Lip 2005
Posty: 590
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rotmanka 10km od Gdańska

PostWysłany: Śro 15:51, 15 Lip 2009    Temat postu:

Moze to być wał od WFM a tam jest takak sama sytuacja co komar -romet czyli przesuniete nacieice na wale na klin. ale to musisz dokaldnei sprawdzić. Jezeli sie nieda ustawic 3mm przed gmp zaplonu to trzeba podstawe rozwiercic i przesunac tak zeby bylo ok. Po czym poznajesz ze zaplon jest za późny?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
suriel




Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 21:42, 15 Lip 2009    Temat postu:

No tak ale ja mam wsk 125 i wał jest fabryczny bo ta wsk nigdy nie była rozbierana. Poznaje po tym że po prostu idąc wg procedury ustawienia zapłonu znajduje GMP później 3 mm przed gmp powinny się zaczac otwierać styki przerywacza ale chociaż przesunę ( przy właściwym rozwarciu styków przerywacza) stator w celu przyspieszenia zapłonu na maxa czyli inaczej do oporu to i tak początek rozwarcia styków wypada minimalnie za późno. WSK odpali z taki ustawieniem jednakże brakuje jej mocy i troche sie trzeba nakopać. Dzisiaj ustawiłęm przerwe troche wiekszą i udało mi sie ustawić zapłon tak ze odpala z "kopa" jednakże za duża przerwa powoduje znaczną utrate mocy tak ze jechac nie idzie.

Co do przesunięcia jak piszesz nacięcia na wale to nie rozumiem o co chodzi... rowek na klin jest ok.

Mówisz o rozwierceniu w 3 miejscach statora iskrownika? nie bardzo sie da to zrobić bo dalej są już cewki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tom
Administrator



Dołączył: 26 Lip 2005
Posty: 590
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rotmanka 10km od Gdańska

PostWysłany: Czw 9:11, 16 Lip 2009    Temat postu:

Tak chodzi mi o naciecia na klin oba wały wsk i wFm mają w róznych miejscach. Moze styki przerywacza są juz tak mocno zuzyte że gdy chesz mocno zwiekszasz przerwe to gubi iskre. Jezeli platynki były by grubsze czyli przerywacz mniej zuzyty to mógłbys spokojnie ustawic wczesniejszy zaplon. Popatrz czy am czasami nieodleciały te metalowe styki z przerywacza.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
suriel




Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 11:36, 16 Lip 2009    Temat postu:

No tak wyciągnąłem cały stojan i się okazuje ze posiada pęknięcie przez które bolec na którym umiejscowiony jest przerywacz pod wpływem drgań rozkalibrował otwór od tego bolca przez co przerywacz podczas pracy silnika nie trzymał ustawionych wcześniej parametrów i w ten oto magiczny sposób mam stojan do wymiany....

Poza tym niedawno kupione platynki lub jak kto woli przerywacz też szlag trafił..... hehe osiwieje przez ten motor


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez suriel dnia Czw 15:47, 16 Lip 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Strona Główna -> WSK Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
deox v1.2 // Theme created by Sopel & Download

Regulamin