Forum  Strona Główna



 

mostek prostowniczy i regulator napięcia 12V proźba o pomoc

 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Strona Główna -> WSK
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gomez




Dołączył: 24 Paź 2010
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 22:08, 24 Paź 2010    Temat postu: mostek prostowniczy i regulator napięcia 12V proźba o pomoc

Witam wszystkich
Jak w temacie zamierzam włożyć na swojej wsk moduł zapłonowy. Pierwsze próby podłączenia modułu wypadły super, silnik bez problemu odpalał ale nie pracował na wolnych obrotach(iskrzenie na platynkach) po podłączeniu modułu problem zniknoł Very Happy silnik chodził na każdych obrotach równo.
I tu mam pytanie do wszystkich, jaki zastosować mostek prostowniczy i regulator napięcia aby ładować akumulator który jest niezbędny do pracy modułu. Z góry dziękuje za każdą odpowiedź


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tom
Administrator



Dołączył: 26 Lip 2005
Posty: 590
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rotmanka 10km od Gdańska

PostWysłany: Pon 11:09, 25 Paź 2010    Temat postu:

Wpinasz sie mostkiem(~~) w cewke ładowania która znajduje się w iskrowniku. Jeżeli jej nie masz możesz spróbować wpiąć się do cewek świetlnych. Z mostka (+ i -)dalej lecisz na aku. regulator napięcia nie jest w tym przypadku wymagany ponieważ wytworzone napięcie z cewek nie przewyższa znacznie napięcia akumulatora. Z tąd brak potrzeby regulacje tego napięcia.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gomez




Dołączył: 24 Paź 2010
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 14:04, 25 Paź 2010    Temat postu:

Napięcie będzie pobrane z cewek świetlnych. Sprawdzałem napięcie pod obciążeniem, żarówka H4 55W świeciła bardzo jasno a miernik pokazywał ok 9-10V ładowania wydaje mi się, że to jest całkiem dobry wynik.
Ale po kolei, czyli mogę na 100% zastosować taki oto mostek prostowniczy czy tak?

moto.allegro.pl/simson-s51-sr50-mostek-diodowy-12v-prostownik-i1253174852.html

Odnośnie regulatora chciał bym go jednak zastosować gdyż wszystko będzie włożone do wsk "trójołowiec" którym bardzo dużo jeżdżę i potrzebny jest mi prawie dzień w dzień i chciał bym to zrobić tak jak należy raz a dobrze. Znalazłem w jednym z forum inf iż można by zastosować taki oto regulator napięcia ELBA 12V simson

agmot.pl/sklep.php?s=elba&kod=0&k=36

Z góry dziękuje za odzew i proszę o odpowiedź.
PS: W końcu ktoś pisze na temat i do rzeczy Very Happy a nie w stylu a po co a na co nic z tego nie wyjdzie itp.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez gomez dnia Pon 14:05, 25 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tom
Administrator



Dołączył: 26 Lip 2005
Posty: 590
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rotmanka 10km od Gdańska

PostWysłany: Pon 15:08, 25 Paź 2010    Temat postu:

Sam mostek prostowniczy dostaniesz dużo taniej za około 4-5zł w każdym sklepie elektronicznym. Czy to jest WSK 125? Wartość prądu ja bym dał 15-20A. Tak naprawdę mostek od simsona może się róznić tylko i wyłacznie koncówkami lub wielkością. Co do regulatora napięcia ELBy trzeba dokładnie znac parametry tego urządzenia by wiedzieć czy bedą odpowiadać wartościami parametrów cewek iskrwonika WSK'i. Jeżeli jest to WSK 125 to cewki powinny wytwarzać napięcie rzędu 6v. Bez obciążenia wiadomo napiecie moze być sporo wyższe. W WSK 175 pojawiły sie juz instalacje 12V. Chcoiaż z tego co widze to elga jest zespołem urządzen w ktorym znajduje się przerywacz kierunkowskazów i regulator napiecia. Niemoge znaleść parametrów ELBY odnośnie regulatora napięcia. Byc może na elektrodzie.pl ktos przerabiał taki problem. Też kwestia np napięcia ładowania. Jeżeli masz akumulator 12v to napiecie ładowania powinno być rzędu 14,4V aby akumulator był rozsądnie ładowany. Jak piszesz osiągasz 9-10v do tego odejmij np bardziej rozladowane aku i obciążenie na regulatorze napięcia. Siłą rzeczy napięcie spadnie i moze w pełni nie doładować aku. Chyba że zastosujesz akumulaotr 6V ale z kolei nie wiadomo czy moduł zaplonowy pociągnie na 6v. Taka przeróbka wiąże się również ze zmianą cewki butelkowej z 12 na 6v.

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gomez




Dołączył: 24 Paź 2010
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 18:20, 25 Paź 2010    Temat postu:

Tak jest to wsk 125
Z brakiem odpowiedniego ładowania mogę jeszcze pokombinować, jest jeszcze puste miejsce na oryginalną cewkę ładowania może ona coś pomoże, ewentualnie zostaje puste miejsce po oryginalnej zapłonowej można by tam wsadzić dodatkową świetlną o ile nie nastąpi "przesunięcie fazowe". Jeśli chodzi o moduł to facet od którego go kupiłem mówił, że jeździ na uralu na 6V.
Jednak z mojego doświadczenia 6V jest zdecydowanie za słabe próbowałem na cewkach 6V napięcie 6V i cewka 12V cewka 12V , 12V sprawuje się super przy 6V silnik się troszkę dusił. Ogólnie moduł może pracować "rzekomo" w zakresie 6-12V (oczywiście przy odpowiedniej cewce).
Jutro zakupie mostek i pewnie te ELBE i zobaczymy co z tego wyjdzie.
Jeśli pojawią się problemy będę wdzięczny za pomoc, jeśli wszystko będzie grało chętnie podzielę się wynikami.
Mam jeszcze jedno pytanie odnoście ELBY, to urządzenie myślę że samo odcina ładowanie gdy jest za wysokie bo na innym forum ktoś pisał że stosował przełącznik do ładowania???
Pozdrawiam i serdecznie dziękuje za tak szybki odzew


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez gomez dnia Pon 18:48, 25 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tom
Administrator



Dołączył: 26 Lip 2005
Posty: 590
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rotmanka 10km od Gdańska

PostWysłany: Pon 19:34, 25 Paź 2010    Temat postu:

Z mojego doswiadczenia moge ci powiedzieć co robi typowy regulator napiecia w skuterach chinskich. Z iskrownika wychodzi okolo 30V na wolnych obrorach, przy przegazowaniu to napiecie rośnie do ponad 70-80V i dochodzi do regulatora napięcia. Regulator napiecia trzyma stałe napiecie ładowania 14V-14,4. Akumulator pobiera tyle ile potrzebuje. Jezeli jest naąłdowany to teoretycznie nic niepobierze i w twoim przypadku reszta mocy leci na cała reszte urządzen światła, zapłon itp. O przełacznikach do ładwoania nic mi nie wiadomo. Byc może chodzi tutaj o dzielnik prądowy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gomez




Dołączył: 24 Paź 2010
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 13:31, 26 Paź 2010    Temat postu:

Z góry dziękuję za podpowiedz w sprawie kupna mastka prostowniczego, w sklepie motoryzacyjnym 20zł w elektroniku 7.50zł + 8 wsuwek Smile Jeśli chodzi o regulator to zakupiłem ELBE 12V, mam coś niecoś inf jak to podłączyć ale wrzucę schemat do małej konsultacji.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gomez




Dołączył: 24 Paź 2010
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 14:32, 26 Paź 2010    Temat postu:

Schemat podłączenia w całości proszę o uwagi i opinie, jaki by tam wstawić bezpiecznik ile amper?
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez gomez dnia Wto 14:34, 26 Paź 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tom
Administrator



Dołączył: 26 Lip 2005
Posty: 590
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rotmanka 10km od Gdańska

PostWysłany: Wto 15:51, 26 Paź 2010    Temat postu:

zamaist bezpeicznika wepnij tam amperowmierz szeregowo, włacz śwaitła, śwaitło stop o ile masz, klakson i sprawdz ile A pobiora wszytkie odbiorniki. Powiedzmy pobór max pradu bedzie 8A to 10A bezpiecznik daj. mozna kupic fajne gniazda z kabelkami na bezpieczniki samochodowe lub połaczyc bezpiecznik poprzez zarobienie końcówek kabla konektorami standardowymi. Koszt bezpiecznika na każdej stacji to groszowa sprawa (30-40gr.). Prawodpodobnie 10A bezpiecznik będzie wystarczający.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gomez




Dołączył: 24 Paź 2010
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 20:46, 26 Paź 2010    Temat postu:

Czyli schemacik domyślam się jest poprawny.
Zastanawiam się tylko nad jednym, mam na obecna chwile cewki "zmasowane". Czy można wyprowadzić "-"(minus) z mostka prostowniczego spowrotem na ramę motocykla, nie będzie to w niczym przeszkadzało? Sprawa przy rozmasowanych jest oczywista minus na ramę i gitara, możesz mi powiedzieć tak z ciekawości bo nie wiem czy rozmasowywać. Zastanawiałem się jeszcze jak by tu wpiąć kontrolkę do ładowania? Jutro zabieram się za sprawdzenie tego wsztstkiego


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tom
Administrator



Dołączył: 26 Lip 2005
Posty: 590
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rotmanka 10km od Gdańska

PostWysłany: Wto 21:35, 26 Paź 2010    Temat postu:

Z cewek iskrownika nie trzeba specialnie wyprwadzac minusa na ~ mostka. Cewka jest i tak przytwierzona do masy (możesz to spradzić miernikiem wsytarczy ustawić na ohmy albo na symbol diody). - z aku do masy, jedną ~ z prostwmiak do masy i głwonie interesuje ceibie tylko wyprowadzy kabel z cewki który popdajesz na ~ prostownika i + który z niego wychodzi na aku. Resztę czyli cewke butelkową swiatla itp praktycznie dołanczasz do tego obwodu. co do kontrolki ładowania to mozna by zrobić albo na bazie małej zarowki albo na bazie diody. Żarówke mógłbys podłaczyc odrazu przed mosktiem gdzie wchodzi kabel z cewki na ~ mostka i zmasować. Wowczas żarwóka zaświecy tylko wtedy gdy odpalisz moto poniważ mostek nie przepuści prądu z akumulatora na żarówke. Dobrac żarówke do napięcia i wyprowdzić gdzies do prozdu albo można by zastosowac diode Led. Wówczas wpinasz się za bezpiecznikiem przed aku i diode pakujesz anoda diody do bezpiecznika czyli na + mostka a katode gdzieś do masy. W tym że diody z reguły wytrzymują około 5v (zalezy jaki kolor) i do tego trzeba policzyć jaki dać rezystor ograniczający prad ew szeregowo dodac tez rezystor który obniży napiecie przypuścmy do 5V. Zeby polcziyć wartości rezystorów msusiz znac prąd cewek, moc cewek, napięcie takie jakei będzie. No może prąd i napięcie starczy. Ogólem dioda jest lepszym roziwązaniem, ponieważ pobór prądu ma znikomy a żarówka to niestety pozera ładnie.
Czy układ jest poprawny tego nie wiem bo nie znam połaczen w Elbie ale jesli chodzi o cła reszte to wygląda ok.

Poniżej podaje program do liczenai diód:
[link widoczny dla zalogowanych]

ja policzyłem to w ten sposób:



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Tom dnia Wto 21:56, 26 Paź 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gomez




Dołączył: 24 Paź 2010
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 20:59, 27 Paź 2010    Temat postu:

Very Happy wszystko chodzi, nie podłączyłem jedynie ELBY z braku czasu ale musi ona być podłączona gdyż regulator z tego co widzę będzie niezbędny, ładowania na wolnych obrotach wynosi ok11,5V pod obciążeniem żarówki 12V21W spada do ok 10, na wyższych obrotach dochodzi grubo ponad 14V. Moduł generalnie nie pobiera chyba zbyt dużo prądu, na prostowniku amperomierz dochodził jedynie do 1A. Podłączyłem potem akumulator 5Ah, z uwagi na to że światła będą używane sporadycznie to myślę, że mniejsza pojemność by też wystarczyła.
Mam tylko jeszcze mały problem i prosił bym o małą pomoc. Facet od którego kupiłem moduł zaleca aby napięcie nie przekraczało znacznie 12V, czy dało by radę zastosować zabezpieczenie na przewodzie zasilającym moduł typu rezystor lub coś innego by nie puścił wyższego napięcia.
[link widoczny dla zalogowanych]
Dla zabezpieczenia całości zostanie założony oczywiście bezpiecznik ok 25A.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tom
Administrator



Dołączył: 26 Lip 2005
Posty: 590
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rotmanka 10km od Gdańska

PostWysłany: Śro 22:57, 27 Paź 2010    Temat postu:

Z prawa ohma mozna policzyc I=U/R czyli R=U/I Musisz znać napiecie max jakei tam wsytapi i prad jaki bedzie płynał. Co do mocy rezystora to P=U*I i masz moc. Bierzesz rez o wiekszej mocy jaki będzie dostepny. Można też zamaist rezysotra zastosować diody prostownicze w szeregu połaczone. Spadek an jendej diodzie 0,7V dwie diody to masz 1,4V.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gomez




Dołączył: 24 Paź 2010
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 20:04, 28 Paź 2010    Temat postu:

Dziękuje za porady w sprawie rezystora ale nie będzie on jednak potrzebny, po podłączeniu ELBY na wysokich obrotach ładowanie jest w okolicach 12,7V na niskich ok 11V tak że raczej moduł nie ulegnie spaleniu, założyłem bezpiecznik 10A i zobaczymy jak to wszystko będzie się sprawowało, pozostaje tylko pogrzebać i zrobić światła.
Dla wszystkich link ze schematem może komos się przyda.
[link widoczny dla zalogowanych]
Serdeczne podziękowania dla TOM-a za porady, uwagi i opinie oby więcej takich ludzi na forach Smile
W niedługim czasie dam kilka fotek.
Temat uważam za zamknięty, dziękuje i pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tom
Administrator



Dołączył: 26 Lip 2005
Posty: 590
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rotmanka 10km od Gdańska

PostWysłany: Czw 21:43, 28 Paź 2010    Temat postu:

Spoko, trzeba sobie w życiu pomagać.
Temat zamykam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Strona Główna -> WSK Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
deox v1.2 // Theme created by Sopel & Download

Regulamin