Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
galaaa
Dołączył: 25 Gru 2007
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: bolków
|
Wysłany: Czw 14:33, 31 Gru 2009 Temat postu: pytanie w sprawie simsona |
|
|
witam. posiadam simsona sr50, i moje pytanie brzmi tak : czy kazdego simsona trzeba trzymac na obrotach zeby jechal. Moj simson pali od kopa wchodzi na obroty bardzo dobrze tylko zastanawia mnie to czy trzeba go tak rozpedzac do wysokich obrotow? bo jak z 1 dam od razu na 2 to tak sie mulii i juz prawie zaczyna gasnac a jak go rozbujam dobrze to wtedy idzie. prosze o odpowiedzi w tej sprawie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
kenkamil
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 16:06, 31 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Przeważnie każdego simka trzeba ciągnąć na biegach by nadać mu odpowiednią moc to jeszcze zależy od mocy silnika i ślizgania się tarcz sprzęgłowych pozdro.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Tom
Administrator
Dołączył: 26 Lip 2005
Posty: 590
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rotmanka 10km od Gdańska
|
Wysłany: Czw 16:09, 31 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Tak ponieważ simsony maja wysoko obrotowe silniki przez co osiągają duzą moc ale tylko w wąskim paśmie obrotów. Czyli do osiągniecia wysokich obrotów masz jakby turbo dziure i moto nic niejedzie. ogólem wiekszoćć dwusuwów to ma. wynika to z ich kontrukcji ponieważ niemają jakby koła zamachowego co daje to ze kreca sie bardzo szybko ale nic nieida na niskich obr. Czterosówe silniki juz takie napedzające sie koło mają "momentu bezwłądności". Sa nim wałki rozrządu i zawory napedzone dają duza siłe ale cieżko je szybko rozkrecic bo stawaija swoisty opór. Jezeli jednak moc twojego simsona jest bardzo małą to mzoe to być tez przyczyna zuzytego silnika.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
GhoustDragon
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Zawiercie/SZA/
|
Wysłany: Czw 17:25, 31 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Tom napisał: | Tak ponieważ simsony maja wysoko obrotowe silniki przez co osiągają duzą moc ale tylko w wąskim paśmie obrotów. Czyli do osiągniecia wysokich obrotów masz jakby turbo dziure i moto nic niejedzie. ogólem wiekszoćć dwusuwów to ma. wynika to z ich kontrukcji ponieważ niemają jakby koła zamachowego co daje to ze kreca sie bardzo szybko ale nic nieida na niskich obr. Czterosówe silniki juz takie napedzające sie koło mają "momentu bezwłądności". Sa nim wałki rozrządu i zawory napedzone dają duza siłe ale cieżko je szybko rozkrecic bo stawaija swoisty opór. |
Możesz mi to wyjaśnić bo jakoś nie rozumiem o co Ci chodzi??? Jaki brak koła w dwusuwach??? Jaki moment obrotowy od zaworów i popychaczy???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kenkamil
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 17:42, 31 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Czego ty kolego nie rozumiesz ja zrozumiałem post ,,Toma" ma w pewnej mierze rację silnik od simsona ma tylko 50 cm co ty oczekujesz od tego silnika by uzyskać jakąś moc trzeba go trochę rozbujać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
galaaa
Dołączył: 25 Gru 2007
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: bolków
|
Wysłany: Czw 18:47, 31 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
silnik ma swoja sile nie jest slaby we 2 bez problemu osiaga te 60 km/h .Tylko chcialem sie dowiedziec o co w tym chodzi. A i jeszcze jedno jezeli juz tu jestem to co sadzicie o cylindrze 50/6-kanalow pluczacych . myslicie ze bedzie wtedy mocniejszy jezeli oczywiscie wymienie dysze w gazniku??
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez galaaa dnia Czw 19:15, 31 Gru 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Tom
Administrator
Dołączył: 26 Lip 2005
Posty: 590
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rotmanka 10km od Gdańska
|
Wysłany: Czw 18:50, 31 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Chodzi tutaj o moment bezwładności inaczej mówiac obrót czegoś. Jezeli jakies ciało jest ciezkie ma duza mase to obrócic jest ciezko ale jak juz sie zacznie obacac to sie kreci i kreci ze ciezko zatrzymać. Wówczas ma duży moment bezwładności. Jezeli ma małą mase to obrócisz te ciało szybko (np wał) ale za to tez szybko je zatrzymasz. W 4 suwie wał napędza wałki rozrządu które otwieraja lub zamykają zawory. Napedzic te wałki jest trudno dlatego zauwaz ze silnik 4 suwowy (przykladowo jedni cylindrowy) cięzko jest rozkrecic na obroty. Jest mało dynamiczny ale zato jak sie napedzi to uzyskuje dużą siłe bo napedza dużą mase. Napedzona duża masa bedzie sie krecic i krecic i taki moto nie zwolni ci wjeżdzając na góre. Silnik simsona niema duzych cięzarków wału przez co łatwo go jest rozkrecic na obr i łatwo tez wychamowac. W twoim przypadku jest to ruszanie 1-2 na niskich obr. Porównaj sobie np WSK 125 jak ten motocykl jeździ jak sie kreci na obroty i jaką ma elastyczność na posczególnych biegach, za to dynamika słaba. Wsk 125 ma bardzo ciezkie cięzarki wału. Simson odwrotnie. Polecam poczytac troche Fizyki dział kinematyka, dynamika. Jezeli dalej nie bedziesz rozumiał napisz mi na gadu 9107449.
Co do cylindra 60cm to według mnie po pierwsze nie jest to 60cm tylko okolo 55cm do tego jakość gorsza, tłoki ciezkie przez co moc mała. Ogołem nietrzeba zmieniac dysz, cylindrów i innych kombinacji. Duzo lepiej idzie moto oryginalnych nowych cześciach.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Tom dnia Czw 18:53, 31 Gru 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
GhoustDragon
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Zawiercie/SZA/
|
Wysłany: Pią 20:56, 01 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Wiem o co chodzi z rozpędzaniem silnika, z momentem bezwładności itd. ale to co piszesz o zaworach zakrawa na herezje... popychacze nie mają z tym wiele wspólnego.
W przypadku silnika czterosuwowego np. w samochodach jest koło zamachowe; rolę takiego koła zamachowego w silniku motocyklowym spełniają najczęściej ciężarki wału, sprzęgło lub magneto/wirnik alternatora, a nie zwory, które to jak sam zauważyłeś ciężko poruszyć więc raczej "odbierają" moc a nie jej dodają.
Co do kręcenia Simsona na wysokie obroty to wynika to z faktu iż jest to silnik wysokoobrotowy i ma wąski zakres obrotów użytecznych i w tym tkwi cały sekret.
A z tą fizyką to nie przesadzaj... pięć lat to studiowałem to Ci wykład mogę napisać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Tom
Administrator
Dołączył: 26 Lip 2005
Posty: 590
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rotmanka 10km od Gdańska
|
Wysłany: Sob 2:26, 02 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Masz racje, widocznie źle zrozumiałem pytanie, moze przez to że sie spieszyłem. Myslałem ze o co innego pytasz i widać nie potrafiłem szybko odpowiedzieć. Trudno. Nie będe pisał postów na ostatnią minute. Bardzo dobrze ze masz pojecie o rzeczy i mnie poprawiłes.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
patrykwraga1
Dołączył: 18 Lip 2010
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/5 Skąd: okolice Jeżowego
|
Wysłany: Wto 15:27, 20 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
więc jeśli wał jest ciężki to po rozpędzeniu ba silnik ma większą moć ale wolniej wchodzi w obroty więc lepiej mieć w wsk wał zalany czy okryty blachą bo ja mam okryty blachą i narzekm bo jest doniczego coś sie tam tłucze
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |