Forum  Strona Główna



 

pytanie w sprawie simsona

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Strona Główna -> Simsonki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
galaaa




Dołączył: 25 Gru 2007
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: bolków

PostWysłany: Czw 14:33, 31 Gru 2009    Temat postu: pytanie w sprawie simsona

witam. posiadam simsona sr50, i moje pytanie brzmi tak : czy kazdego simsona trzeba trzymac na obrotach zeby jechal. Moj simson pali od kopa wchodzi na obroty bardzo dobrze tylko zastanawia mnie to czy trzeba go tak rozpedzac do wysokich obrotow? bo jak z 1 dam od razu na 2 to tak sie mulii i juz prawie zaczyna gasnac a jak go rozbujam dobrze to wtedy idzie. prosze o odpowiedzi w tej sprawie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kenkamil




Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 16:06, 31 Gru 2009    Temat postu:

Przeważnie każdego simka trzeba ciągnąć na biegach by nadać mu odpowiednią moc to jeszcze zależy od mocy silnika i ślizgania się tarcz sprzęgłowych pozdro.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tom
Administrator



Dołączył: 26 Lip 2005
Posty: 590
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rotmanka 10km od Gdańska

PostWysłany: Czw 16:09, 31 Gru 2009    Temat postu:

Tak ponieważ simsony maja wysoko obrotowe silniki przez co osiągają duzą moc ale tylko w wąskim paśmie obrotów. Czyli do osiągniecia wysokich obrotów masz jakby turbo dziure i moto nic niejedzie. ogólem wiekszoćć dwusuwów to ma. wynika to z ich kontrukcji ponieważ niemają jakby koła zamachowego co daje to ze kreca sie bardzo szybko ale nic nieida na niskich obr. Czterosówe silniki juz takie napedzające sie koło mają "momentu bezwłądności". Sa nim wałki rozrządu i zawory napedzone dają duza siłe ale cieżko je szybko rozkrecic bo stawaija swoisty opór. Jezeli jednak moc twojego simsona jest bardzo małą to mzoe to być tez przyczyna zuzytego silnika.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
GhoustDragon




Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Zawiercie/SZA/

PostWysłany: Czw 17:25, 31 Gru 2009    Temat postu:


Tom napisał:
Tak ponieważ simsony maja wysoko obrotowe silniki przez co osiągają duzą moc ale tylko w wąskim paśmie obrotów. Czyli do osiągniecia wysokich obrotów masz jakby turbo dziure i moto nic niejedzie. ogólem wiekszoćć dwusuwów to ma. wynika to z ich kontrukcji ponieważ niemają jakby koła zamachowego co daje to ze kreca sie bardzo szybko ale nic nieida na niskich obr. Czterosówe silniki juz takie napedzające sie koło mają "momentu bezwłądności". Sa nim wałki rozrządu i zawory napedzone dają duza siłe ale cieżko je szybko rozkrecic bo stawaija swoisty opór.


Możesz mi to wyjaśnić bo jakoś nie rozumiem o co Ci chodzi??? Jaki brak koła w dwusuwach??? Jaki moment obrotowy od zaworów i popychaczy???


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kenkamil




Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 17:42, 31 Gru 2009    Temat postu:

Czego ty kolego nie rozumiesz ja zrozumiałem post ,,Toma" ma w pewnej mierze rację silnik od simsona ma tylko 50 cm co ty oczekujesz od tego silnika by uzyskać jakąś moc trzeba go trochę rozbujać

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
galaaa




Dołączył: 25 Gru 2007
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: bolków

PostWysłany: Czw 18:47, 31 Gru 2009    Temat postu:

silnik ma swoja sile nie jest slaby we 2 bez problemu osiaga te 60 km/h .Tylko chcialem sie dowiedziec o co w tym chodzi. A i jeszcze jedno jezeli juz tu jestem to co sadzicie o cylindrze 50/6-kanalow pluczacych . myslicie ze bedzie wtedy mocniejszy jezeli oczywiscie wymienie dysze w gazniku??

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez galaaa dnia Czw 19:15, 31 Gru 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tom
Administrator



Dołączył: 26 Lip 2005
Posty: 590
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rotmanka 10km od Gdańska

PostWysłany: Czw 18:50, 31 Gru 2009    Temat postu:

Chodzi tutaj o moment bezwładności inaczej mówiac obrót czegoś. Jezeli jakies ciało jest ciezkie ma duza mase to obrócic jest ciezko ale jak juz sie zacznie obacac to sie kreci i kreci ze ciezko zatrzymać. Wówczas ma duży moment bezwładności. Jezeli ma małą mase to obrócisz te ciało szybko (np wał) ale za to tez szybko je zatrzymasz. W 4 suwie wał napędza wałki rozrządu które otwieraja lub zamykają zawory. Napedzic te wałki jest trudno dlatego zauwaz ze silnik 4 suwowy (przykladowo jedni cylindrowy) cięzko jest rozkrecic na obroty. Jest mało dynamiczny ale zato jak sie napedzi to uzyskuje dużą siłe bo napedza dużą mase. Napedzona duża masa bedzie sie krecic i krecic i taki moto nie zwolni ci wjeżdzając na góre. Silnik simsona niema duzych cięzarków wału przez co łatwo go jest rozkrecic na obr i łatwo tez wychamowac. W twoim przypadku jest to ruszanie 1-2 na niskich obr. Porównaj sobie np WSK 125 jak ten motocykl jeździ jak sie kreci na obroty i jaką ma elastyczność na posczególnych biegach, za to dynamika słaba. Wsk 125 ma bardzo ciezkie cięzarki wału. Simson odwrotnie. Polecam poczytac troche Fizyki dział kinematyka, dynamika. Jezeli dalej nie bedziesz rozumiał napisz mi na gadu 9107449.

Co do cylindra 60cm to według mnie po pierwsze nie jest to 60cm tylko okolo 55cm do tego jakość gorsza, tłoki ciezkie przez co moc mała. Ogołem nietrzeba zmieniac dysz, cylindrów i innych kombinacji. Duzo lepiej idzie moto oryginalnych nowych cześciach.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Tom dnia Czw 18:53, 31 Gru 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
GhoustDragon




Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Zawiercie/SZA/

PostWysłany: Pią 20:56, 01 Sty 2010    Temat postu:

Wiem o co chodzi z rozpędzaniem silnika, z momentem bezwładności itd. ale to co piszesz o zaworach zakrawa na herezje... popychacze nie mają z tym wiele wspólnego.

W przypadku silnika czterosuwowego np. w samochodach jest koło zamachowe; rolę takiego koła zamachowego w silniku motocyklowym spełniają najczęściej ciężarki wału, sprzęgło lub magneto/wirnik alternatora, a nie zwory, które to jak sam zauważyłeś ciężko poruszyć więc raczej "odbierają" moc a nie jej dodają.

Co do kręcenia Simsona na wysokie obroty to wynika to z faktu iż jest to silnik wysokoobrotowy i ma wąski zakres obrotów użytecznych i w tym tkwi cały sekret.


A z tą fizyką to nie przesadzaj... pięć lat to studiowałem to Ci wykład mogę napisać.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tom
Administrator



Dołączył: 26 Lip 2005
Posty: 590
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rotmanka 10km od Gdańska

PostWysłany: Sob 2:26, 02 Sty 2010    Temat postu:

Masz racje, widocznie źle zrozumiałem pytanie, moze przez to że sie spieszyłem. Myslałem ze o co innego pytasz i widać nie potrafiłem szybko odpowiedzieć. Trudno. Nie będe pisał postów na ostatnią minute. Bardzo dobrze ze masz pojecie o rzeczy i mnie poprawiłes. Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
patrykwraga1




Dołączył: 18 Lip 2010
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: okolice Jeżowego

PostWysłany: Wto 15:27, 20 Lip 2010    Temat postu:

więc jeśli wał jest ciężki to po rozpędzeniu ba silnik ma większą moć ale wolniej wchodzi w obroty więc lepiej mieć w wsk wał zalany czy okryty blachą bo ja mam okryty blachą i narzekm bo jest doniczego coś sie tam tłucze

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Strona Główna -> Simsonki Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
deox v1.2 // Theme created by Sopel & Download

Regulamin