Forum  Strona Główna



 

Komar Olej z cylindra i nie tylko
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Strona Główna -> Komar
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lilu27




Dołączył: 27 Lis 2010
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 22:25, 27 Lis 2010    Temat postu: Komar Olej z cylindra i nie tylko

Witam!Mam pewien problem z komarkiem.Gdy go kupiłem był troszkę słabiutki więc wymieniłem tłok i pierścienie.Gdy chodził na dotarciu zaczął się pojawiać olej z cylindra na wydechu.Wymieniłem simeringii i uszczelke na karterze. Nastąpiła mała poprawa w osiagach ale olej dalej wypływał tylko że już troszeczke.Myślałem że źle złożyłem kartery wiec rozebrałem włożyłem nową uszczelkę i dałem silikon hermetyczy.Odpaliłem i widze że nadal jest ten wypływ z cylindra.Bardzo mały ale troszke chlapie.Co to moze byc?Cyżby nowy simering gdzieś przeciekał?Pomóżcie!!!A i jeszcze jedno jak jest silnik zimny to jest mocniejszy niz jak jest ciepły?Czemu tak się dzieje?Pozdrawiam i prosze o pomoc!!!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tom
Administrator



Dołączył: 26 Lip 2005
Posty: 590
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rotmanka 10km od Gdańska

PostWysłany: Sob 23:42, 27 Lis 2010    Temat postu:

Jak wypływa olej z cylindra z wydechu to znaczy ze nie jest on spalany. Jeżeli olej się nie spala to silnik jest smarowany. Przyczyną cięknięcia może być nie szczelna nakrętka lub kolanko w miejscu styku z cylindrem. Jezeli oleju jest bardzo dużo tyle ze sie wylewa ciurkiem z wydechu to jest najprawdopodobniej problem z gaxnikiem. Pamietam miałem kiedyś takie coś ze jak postawiłem moto pionowo to lalo sie z wydechu. U mnie bylo to spowodowane strasznie rozwierconą dysza. Sylikon wysoko temperaturowy nie daje sie jako uszczelnienie na komorę wału bo po pewnym czasie benzyna rozpuści sylikon. Jeżeli moto jest mocne jak jest zimne a póxniej słabnie to niestety masz problem z puchnącym tłokiem. Dlatego moim zdaniem jak kupować już tłok prywaciarski to razem w komplecie z cylindrem (60cm). Masz pewność ze dany tłok jest robiony pod dany cylinder i ze nie będzie puchł. -sprawdzone.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Tom dnia Sob 23:43, 27 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lilu27




Dołączył: 27 Lis 2010
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 13:34, 28 Lis 2010    Temat postu:

U mnie olej nie wylewa się ciurkiem.Da się jakoś wyeliminować puchnięcie tłoka?Słyszałem że nowy tłok trzeba wygotować w oleju żeby później nie puchł,czy to pomoże?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Voytek




Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: KrOsNo

PostWysłany: Pon 16:42, 29 Lis 2010    Temat postu:

co do tego kapiacego oleju spod kolanka to tez tak mam w swoim komarku ,ale nie jest to aż taka ilość zeby denerwowala,wydaje mi sie że komarki tak juz maja.. trzeba co jakis czas sprawdzac czy nakretka od kolanka jest dokrecona. bo czasem lubi sie poluzowac i wtedy cieknie:) a co do tłoka to ja kupowalem u prywaciarza,i robilem szlif pod wymiar nie gotowalem i jest ok,ale z tym tez pewnie rożnie bywa.A jeśli gotować tłok to przed zrobieniem szlifu,bo po wystudzeniu moze sie okazać ze zmienił on troszke wymiary i tez moze byc problem..

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tom
Administrator



Dołączył: 26 Lip 2005
Posty: 590
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rotmanka 10km od Gdańska

PostWysłany: Pon 20:01, 29 Lis 2010    Temat postu:

Dokładnie-najpierw sie wygotowywuje tłok a potem się robi szlif cylindra. Możesz spróbować poszukac tłoka najbarzdziej luźnego. W oryginalnych komarach masz z tego co pamiętam 3 wymiary nominału.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lilu27




Dołączył: 27 Lis 2010
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 13:26, 30 Lis 2010    Temat postu:

Dzięki.Mam jeszcze małe pytanko. Wczoraj zdjałem głowice i cylinder.Tłok był z nagarem ale bardziej z jednej strony,czym moze to być spowodowane?I czy jak zakładam nowy tłok do starego nominalnego cylindra musze go wygotować w oleju,zawsze będzie puchł jak go wcześniej nie wygotuję?Proszę o pomoc!!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tom
Administrator



Dołączył: 26 Lip 2005
Posty: 590
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rotmanka 10km od Gdańska

PostWysłany: Wto 14:14, 30 Lis 2010    Temat postu:

Nagar na tłoku z reguły jest wszędzie równy poza dwoma miejscami gdzie mieszanka paliwowo powietrzna jest wpuszczona nad tłok z dwóch kanałow w cylindrze. W tym miejscu może byc mniej nagaru lub wogóle go nie być. Co do gotowania tłoka to tak jak pisał kolega wyżej. Jezeli wygotujesz tłok i założysz do starego cylindra może się okazać ze albo nie wejdzie albo wejdzie bardzo ciasno. Tlok po wygotowaniu rozszerza się do swoich jakby max wymiarów i taki już zostaje. Tłok nie wygotowany rozszerza się i i kurczy w raz z temp. Jak sie rozszerzy to sie blokuje w cylindrze i traci moc. Ja bym na twoim miejscu albo kupił cały nowy zestaw 60cm dopasowany, albo bym szukał starego uzywanego tłoka lub nowego takiego który bardzo luźno by sobie latał w cylindrze. Wygotowany tłok jak założysz to tak jakbyś załozył spuchnięty tłok.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lilu27




Dołączył: 27 Lis 2010
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 18:46, 30 Lis 2010    Temat postu:

Rozumiem,tylko zastanawiam sie czy jak kupię cylinder i tłok 60cm to czy nie wykończe wału albo silnik nie bedzie się za bardzo grzał?Bo jakby nie patrzeć to do komara przewidziany jest 50cm cylinder i podzespoły w silniku pewnie też,a jak założe coś większego to zwiekszą się obciążenia tych podzespołów i skróce żywotność mojego silnika.Jak 60 cm ma się w praktyce,bo pewnie moc znacznie wzrośnie, a zużycie części?
A gdybym wymienił na nowy cylinder 50cm i nowy tłok to w takim przypadku tłok bedzie puchł(oczywiście nie będe go gotował)?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tom
Administrator



Dołączył: 26 Lip 2005
Posty: 590
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rotmanka 10km od Gdańska

PostWysłany: Śro 0:34, 01 Gru 2010    Temat postu:

Jeżeli dobierzesz bardzo luxno tłok do cylidnra to może nie bedzie puchł. Ten zestaw 60cm tak naprawde nie ma 60cm tylko 55cm i do tego tlok ma bardzo grube ścianki dzieki czemu silnik nie kreci się na najwyzsze obroty przez co nie uzyskuje duzo wiekszej mocy. Miałem taki zestaw i moc jest w sumei taka sama, nie zuzywa się szybciej wał czy inne elementy. Ale tak naprade szczerze mówiąc to najlepiej chodzi na oryginalnym nowym cylindrze i tłoku. Obecnie mam taki zestaw w swoim Romecie ogarze 205 i naprawde moc duzo wieksza od 55cm do tego bardziej zrwyny itp. Nic sie nie puchnie nawet podczas upału 30 st.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lilu27




Dołączył: 27 Lis 2010
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 16:55, 01 Gru 2010    Temat postu:

Dzięki ,tak zrobię ,kupie cylinder i tłok 50ccm tylko poszukam jakiegoś polskiego nie chinszczyzny.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tom
Administrator



Dołączył: 26 Lip 2005
Posty: 590
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rotmanka 10km od Gdańska

PostWysłany: Śro 19:46, 01 Gru 2010    Temat postu:

Masz namiar na mojego kolege ktory sprowadza nowe fabryczne części do motocykli z czasów PRL'u nr gadu 9370943. Powiedz ze od Tomka jesteś.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Voytek




Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: KrOsNo

PostWysłany: Pią 10:50, 03 Gru 2010    Temat postu:

albo poprostu kup sobie nowy tlok (nawet i od prywaciarza) jedz do zakładu w którym robia szlify daj gosciowi tłok,stary cylinder i niech ci zrobi szlif pod tego tłoka. Gość który sie tym zajmuje wie dokładnie jaki zrobic luz miedzy tlokiem,a gładzią cylindra. Bo zawsze jest luz nawet jak robisz pod dany wymniar to musi miec troszke luzu w razie "W" a po to sa pierscienie zeby uszczelnic . Smile Wtedy nawet jak Ci spuchnie to na tyle ze nie bedzie przycierał. Ja zawsze tak robie i poki co (odpukać) nie mialem problemu Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lilu27




Dołączył: 27 Lis 2010
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 15:29, 03 Gru 2010    Temat postu:

Dzięki Tomek za namiar,skontaktuje się z twoim kumplem.A może ktoś praktykował celinder albo tłok z ALMOTU?Podobno nawet niezły materiał(tłoki nie puchną),to prawda?.Jeżeli coś wiecie na ten temat to dajcie opinie!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tom
Administrator



Dołączył: 26 Lip 2005
Posty: 590
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rotmanka 10km od Gdańska

PostWysłany: Pią 22:21, 03 Gru 2010    Temat postu:

60cm sa almotu. Testowałem i sa dobre. 50cm też pewnie są dobre ale nie testowałem. Ogólnie każdy jest dobry jeżeli jest dobrze tłok dobrany do średnicy cylindra.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kamils18




Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: pl

PostWysłany: Czw 18:55, 03 Mar 2011    Temat postu:

dzięki

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Strona Główna -> Komar Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
deox v1.2 // Theme created by Sopel & Download

Regulamin