Forum  Strona Główna



 

KOMAR jajko dwie cewki od zaplonu

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Strona Główna -> Komar
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
yakuzsa




Dołączył: 24 Paź 2010
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 21:05, 24 Paź 2010    Temat postu: KOMAR jajko dwie cewki od zaplonu

witam, to moj pierwszy post.Niedawno nabyłem komarka ze zlomu, stan bardzo ladny,ale wymaga pracy(jajko, silnik s58 albo jakos tak, biegi w raczce, rok 72). Mam pytanie w tym komarku sa dwie cewki jedna butelkowa pod bakiem odniej idzie przewod na fajka, pod magnetem jest druga cewka tez mi wyglonda na wysokiego napiecia.Czy to jest normalne czy to jakas przerobka(w jakim celu sa dwie cewki), podejrzewam ze komar ma przebiecie na tej cewce od magneta, ale dokladnie tej instalacji nie badalem z braku czasu,,.,.komar zapala jak ma kaprys pochodzi od 10 sekund do 5 minut i moze zamilknac na dobre....takjakby mu nagle urywał sie prąd.po wykreceniu swiecy iskra jest ale czasem jednak jej niema Wink
-kranik, gaznik uklad zasilania paliwa ok, wymyte i drożne.
-zaplon wyregulowany, platynki ok,kondensator,
-swieca, fajka i te sprawy ok, komar gdzies musi miec przebicie.
aha problem jest z kopakiem, tzn nawet jak zluzuje linke sprzegla to komara trudno kopnac na luzie, aby magneto zagadalo, kopnika niestawia oporu,co to jest tarcze sprzegla do wymiany czy jak?

pozdrawiam pawel PS. fajny komar jest, wciagnoł mnie jakos tak


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tom
Administrator



Dołączył: 26 Lip 2005
Posty: 590
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rotmanka 10km od Gdańska

PostWysłany: Nie 21:42, 24 Paź 2010    Temat postu:

Jeżeli masz taki iskrwonik to któś zamontował poprostu zapłon do charta wówczas dodatkowa cewka ma sens.



Jeżeli masz tradycyjny iskrownik jak poniżej to prawdopdobnie ktoś przerabiał zapłon. Byc może masz gdzieś dodatkowo zamontowany moduł zapłonowy. Co do ciezkiego kopania to być może kosz sprzegłowy krzywo chodzi, może zabezpieczenie na koszu wypadlo lub sie urwał bolec? Ogólem trzeba rozebrać i zobaczyć. Moze magneto trze o cewki? Jezeli chodzi o sam krótkotrwały chód to jezeli masz przerywacz powinieneś spradzić czy ejst poprawnie wyregulowany. Jezeli dalej jest nie tak spróbuj go wymienić.



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Tom dnia Nie 21:44, 24 Paź 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
yakuzsa




Dołączył: 24 Paź 2010
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 22:08, 24 Paź 2010    Temat postu:

witam, iskrownik jest tradycyjny komarowski. platynki w zaplonie sa dobre wogole widac ze ten komarek byl pieczowlowicie robiony przez kogos i nie wiem dlaczego sie znalazl na zlomie, oryginalny sprzet za 70 zl, jestem z niego bardzo zadowolony ale trzeba sprawic aby odpalał i ladnie chodził.
-czy jest mozliwe aby simmering byl uszkodzony i komar zasysal olej do cylindra(ten kto tego komarka robil mial wieksze pojecie odemnie z tego co widze a nie chce pchac lap tam gdzie niepotrzeba Wink to chyba czarny scenariusz z tym olejem w cylindrze, ale albo cos z zaplonem ewentualnie instalacja albo ten olej go zalewa i nagle gasnie a silnika rozbierac bym niechcial ,,.

aha gumowy pierscien pod magnetem jest lekko zniszczony czy to moze jakos wpływac na komarka?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez yakuzsa dnia Nie 22:28, 24 Paź 2010, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tom
Administrator



Dołączył: 26 Lip 2005
Posty: 590
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rotmanka 10km od Gdańska

PostWysłany: Pon 11:28, 25 Paź 2010    Temat postu:

Jeżeli kopci mocno to być może ciągnie olej ze skrzyni. Możesz to sprawdzić zlewając cały olej ze skrzyni biegów. Może jest krzywy wał i dlatego trze cos i ledwo co chodzi? według mnie to mógłby byc powód wyrzucenia go na złom. Nowy wał do komara kupisz juz za 70zl. Jezeli chce się trzymać taki sprzęt dla siebie to warto wyremontowac cały silnk co nie jest aż tak drogim przedsiewzięciem. Ale na sam początek sprawdz co nie gra. Zlej olej odpal. Jeżeli nic to nieda odkreć boczne pokrywy i sprawdz jak się kręcą poszczególne podzespoły. Moze zauważysz cos niepokojącego.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
GhoustDragon




Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Zawiercie/SZA/

PostWysłany: Pon 20:08, 25 Paź 2010    Temat postu:

Panowie, nie szerzcie herezji - jaki olej, z jakiej skrzyni biegów???
Gdyby tak było to silnik by nie odpalał, a świeca cały czas była "zarzucana" olejem!

Kolega wspomniał, że silnik pracuje od kilku/kilkunastu sekund do kilku minut, czyli akurat tyle ile potrzeba do zagrzania się cewki zapłonowej. Najwyraźniej to ona ma przebicie(może o tym świadczyć fakt, że ma dwie cewki) i to tutaj trzeba szukać przyczyn niedomagania.

Co do ciężko obracającego się wału to najprawdopodobniej jest on skrzywiony w skutek niewłaściwego demontażu magneta/lub ma luz na łożyskach i trze o cewki.
Jeżeli tak jest, że ociera się o cewkę zapłonową to również będzie problem z prądem i zapłonem.

Reasumując. Biorąc pod uwagę dwie powyższe, najbardziej prawdopodobne przyczyny tutaj należy zacząć sprawdzać powody niedomagań - najlepiej rozebrać wszystko i poskładać dokładnie.

Uszkodzenie simmeringa na wale od strony magneta będzie skutkowało utratą kompresji w skrzyni korbowej, a co za tym idzie nierówną pracą silnika, a nawet jego unieruchomieniem(nie będzie odpalał).


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez GhoustDragon dnia Pon 20:11, 25 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Voytek




Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: KrOsNo

PostWysłany: Czw 18:33, 25 Lis 2010    Temat postu:

moim zdaniem najpierw wywal ta cewke butelkowa, przejrzyj po kolei cały iskrownik i złóż w całość tak jak ma byc w ORYGINALE i wtedy czukaj czy faktycznie cewki czy simeringi czy jeszcze cos innego. bo tak to można szukac i szukac i sie za motać tylko:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Strona Główna -> Komar Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
deox v1.2 // Theme created by Sopel & Download

Regulamin