Gość |
Wysłany: Nie 11:48, 15 Sie 2010 Temat postu: |
|
Witaj
Wymiana zaworów i zakładanie uszczelniacza jest dobre dla prawdziwych fachowców. Dla normalnego zjadacza chleba i lajkonika podstawą musi być zrozumienie działania silnika Junaka i zjawisk w nim zachodzących.
Z pewnością odpowiedź moja jest silnie spóźniona , ale może uchroni to młodych posiadaczy Junaka...
Jak wszyscy za pewne wiedzą Junak to motocykl , który posiada suchą miskę olejową (wał nie tapla się w oleju) a zbiornik oleju mieści się za skrzynia biegów. Podczas długiego postoju, w skrajnych przypadkach nawet w ciągu nocy, olej przez pompę oleju ze zbiornika przedostaje się do komory spalania -naczynia połączone.
Po uruchomieniu silnika pompa nie potrafi odessać nadmiaru oleju do zbiornika oleju i dlatego nadmiar oleum przedostaje się poprzez pierścienie nad tłok. Zjawisko to, zwane również "porannym dymieniem" ustępuje po kilku minutach pracy. Aby temu zapobiec można założyć tzw" rurkę Jacota" lub dobre pierścienie tłokowe . Głównie chodzi o pierścień zgarniajacy.
No to spadam na wycieczkę.
Pozdrawiam krzycho_r |
|