Autor Wiadomość
Gość
PostWysłany: Nie 11:48, 15 Sie 2010    Temat postu:

Witaj

Wymiana zaworów i zakładanie uszczelniacza jest dobre dla prawdziwych fachowców. Dla normalnego zjadacza chleba i lajkonika podstawą musi być zrozumienie działania silnika Junaka i zjawisk w nim zachodzących.
Z pewnością odpowiedź moja jest silnie spóźniona , ale może uchroni to młodych posiadaczy Junaka...

Jak wszyscy za pewne wiedzą Junak to motocykl , który posiada suchą miskę olejową (wał nie tapla się w oleju) a zbiornik oleju mieści się za skrzynia biegów. Podczas długiego postoju, w skrajnych przypadkach nawet w ciągu nocy, olej przez pompę oleju ze zbiornika przedostaje się do komory spalania -naczynia połączone.
Po uruchomieniu silnika pompa nie potrafi odessać nadmiaru oleju do zbiornika oleju i dlatego nadmiar oleum przedostaje się poprzez pierścienie nad tłok. Zjawisko to, zwane również "porannym dymieniem" ustępuje po kilku minutach pracy. Aby temu zapobiec można założyć tzw" rurkę Jacota" lub dobre pierścienie tłokowe . Głównie chodzi o pierścień zgarniajacy.

No to spadam na wycieczkę. Wink

Pozdrawiam krzycho_r
Gość
PostWysłany: Wto 23:05, 10 Lip 2007    Temat postu:

wymien prowadnice zaworowe i daj uszczzelniacz na ssacy
gazik6
PostWysłany: Śro 21:03, 16 Sie 2006    Temat postu: olej w komorze spalania:(:( prosze pomocy!!!

witam wszystkich junakowcówSmile niestety mam duży problem:( na początku zaznaczam że, jestem samoukiem ale bardzo kocham mego junaczka;)problem tkwi:) w dostającym sie oleju do komory spalania:( wymieniłem tłok pierścienie i cylinder wszystko nówka! i dalej jak kopie w junkersika to na świecy mam duże zarzucanie olejem:( czy jest możliwe aby olej przedostawał sie przez zawory? sprawdzałem ich szczelność przy demontarzu i było oki:( nie wiem co jest grane Sad POMOCY:(SadSad

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group